BUDDIES

Tuesday, February 8, 2011

KRISIS MESIR : PELAJAR DAN RAKYAT BEREBUT PERHATIAN ?

Salam 1 Malaysia, 


SYUKUR DITURUTI LINANGAN AIRMATA.

Kerajaan sedang giat berusaha untuk membawa pulang pelajar malaysia demi menjamin keselamatan mereka.  Namun, kerajaan tidak mengabaikan tangunggjawab nya kepada rakyat di tanah air. Mangsa banjir juga mendapat bantuan RM20k dan juga pembaikan jalan yang rosak. 


ANTARA BANTUAN UNTUK MANGSA BANJIR


Kita sendiri boleh menilai, kerajaan begitu pesat membantu rakyat dan SANGAT sesuai dengan slogan, rakyat didahulukan. Di bawah ini, berita terkini mengenai krisis dan pergelutan yang berlaku di Mesir.



5,000 pelajar di Mesir selesai dihantar sebelum Ahad

08/02/2011 8:09pm

JEDDAH 8 Feb. - Majlis Keselamatan Negara (MKN) akan berusaha mengeluarkan lebih 5,000 pelajar dari Mesir yang ditempatkan di Pusat Transit Haji, Madinatul Hujjaj di sini, sebelum Ahad ini.
Setiausaha MKN, Jabatan Perdana Menteri, Datuk Mohamed Tajudeen Abdul Wahab berkata, bagi menghargai jasa baik kerajaan Arab Saudi, pihak sekretariat yang bertanggungjawab membawa keluar para pelajar Malaysia dari Mesir cuba menamatkan misi ini lebih awal.
"Ini adalah kali pertama kerajaan Arab Saudi mengeluarkan visa pada hari ketibaan atas semangat hubungan baik Kuala Lumpur dengan Riyadh.
"Namun kita tidak boleh sewenang-wenangnya mempergunakan kemudahan yang disediakan untuk melengahkan usaha membawa keluar rakyat kita di negara ini,” katanya ketika dihubungi di Jeddah hari ini. - Bernama


No comments: