BUDDIES

Friday, February 25, 2011

PELAJAR MESIR DIHINA ULAMA ???

Salam 1 Malaysia, 


Syukur alhamdulillah, krisis Mesir sudah pulih daripada pemberontakkan besar-besaran.Pelajar kita pun, dapat pulang ke sana bagi meneruskan pengajian mereka daripada ditangguhkan. Juga syukur ke hadrat Allah kerana pelajar kita ini dapat kembali ke sana dengan bantuan pelbagai pihak terutama pihak kerajaan persekutuan. 


SELAMAT MENERUSKAN PENGAJIAN.
JANGAN LUPA JASA MEREKA YANG MEMBANTU,
JANGAN BERAT SEBELAH UNTUK BERTERIMA KASIH


Setiap negeri yang dibawah pemerintahan BN sudah bersedia untuk membawa mereka pulang semula ke Mesir. Terbaru, Kelantan juga iaitu kerajaan PAS juga membiaya seramai 1006 pelajar untuk pulang semula ke Mesir. Alhamdulillah kepada kerajaan PAS kerana bersama-sama membantu pelajar kita untuk meneruskan pengajian. Tahniah kerajaan PAS kelantan.


Tapi nya, teringat pulak aku semasa kerajaan melancarkan Ops Piramid, ada pula suara sumbang yang menyanggah tindakan kerajaan yang membantu pelajar kita disana . Katanya, kerajaan telah membazirkan wang rakyat MEMBANTU pelajar MALAYSIA di sana. Siapa yang kata ini ?? tentulah Menteri Besar Kelantan, iaitu kerajaan PAS Nik Aziz. 


Kenapa membazir sedangkan mereka juga adalah rakyat yang wajib untuk kerajaan tolong atas sebab keselamatan dan nyawa. Kerana nyawa ini tiada nilai gantinya.


NIK AZIZ MENGENEPIKAN
 NILAI NYAWA PELAJAR KITA.


kasihan pelajar kita yang dipandang rendah Nik Aziz. Kasihan pelajar kita kerana ada ulamak putar fatwa yang tidak hargai usia muda dan kebolehan mereka menuntut ilmu.  Nik Aziz tidak merestui tindakan kerajaan ketika itu. Walaubagaimanapun, Ops Piramid telah berjaya membawa pulang mereka dengan selamat. 


Kini, tiba pula masa untuk membawa mereka pulang bagi meneruskan pengajian mereka. Dan juga, Kelantan pun memberikan pembiayaan kepada pelajar ini. Haiihhhh.... persoalannya :


Tidak membazir ke Nik Aziz oooiiii....??? Dulu kata, sendiri pergi, sendiri tanggung. kali ini, tukar pulak... Sudah tukar ka??? Nik Aziz, kenapa guna duit rakyat ??? Dah la nasib rakyat kelantan pun tak terurus, orang asli memberontak, disalur pulak duit kerajaan negeri kepada pelajar... Hmmmm.... Nik Aziz ni, siang cakap lain, malam cakap lain dan bikin lain. Dulu kata membazir, kini kata sedekah ???? Hehehehe...


Apepun, lantak la kerajaan PAS tu. Dan tak hairan lah kalu dulu dia kata lain, sekarang lain, sebab usia dia pun dah lanjut. dah tua. dah nyanyuk. dah tak ingat sangat dah. jadi maafkan aje lah... trima kasih aje la.. Kerajaan BN ajar untuk berterima kasih, bukan macam kerajaan PAS Isle, mengajar anak-anak tidak tahu berterima kasih kepada mereka yang membantu. heheheheh....


Kepada pelajar Malaysia yang menyambung pengajian di Mesir, selamat belajar. Belajarlah hingga menjadi ilmu itu sebagai alat untuk bangsa dan agama kita maju. Ilmu itu satu amanah, dan jika kita belajar tanpa mempraktikkannya secara sebenarnya, maka, tanggung la sendiri. Wallahualam....

5 comments:

Anonymous said...

Kah kah kah.. fitnah giler laa ngaku...
Sejak bila pulak TGNA kata membazir pergi selamatkan rakyat malaysia kat mesir?

Tangga Langit said...

ANONYMOUS,

SURE TAK BACA HARAKAH NI. HEHEHE... KAN NIK AZIZ ADA KATA, MEMBAZIR GUNA DUIT RAKYAT. PELAJAR TU, SENDIRI PRGI, SENDIRI TANGGUNG. CARILAH ERK. ADA TUR... AWK JER YG SEMBUNYI..

Anonymous said...

pas is DEAD. DEAD. DEAD

TESLAMARIN said...

mohon link ngan blog tuan
http://dan-teslamarin.blogspot.com
terima kasih

hangkedee said...

Dulu judi halal sekarang Haram.Ppppok nikt