BUDDIES

Monday, January 3, 2011

MAHASISWA : SEM BARU

Salam Mahasiswa, 


KEMBALI MENELAAH

Kebanyakkan Universiti di Malaysia memulakan semester baru pada hari ini. Ada juga yang sudah bermula pada bulan disember 2010 yang lepas.

Apapun, Tangga Langit mengucapkan SELAMAT MENERUSKAN PENGAJIAN PADA SEMESTER BARU 2011. 

Diharapkan, semester ini, semua mahasiswa berusaha meningkatkan diri dari segi akademik, sahsiah mahupun intelek kita. Mahasiswa adalah generasi cemerlang dan terbilang pada masa akan datang dan rugi kiranya, ruang yang diberikan ini di sia-siakan.

Tangga Langit sangat bersyukur apabila semalam, niat di hati nak ambil duit daripada bank untuk bayar bil telefon, tengok-tengok baki, ada jumlah yang bertambah pulak. Fuyooo....gembira nya rasa hati.

Rupa-rupanya duit PTPTN untuk semester baru ini. Alhamdulillah.. Bolehlah bayar yuran dengan segera. Dan dengan duit itu, aku pun membeli sebuah laptop baru memandangkan laptop lama telah rosak 3 kali walaupun dibaiki. Rosak tempat yang sama, dan habis beratus untuk baiki, baik lah aku beli baru. Murah pun murah dan banyak perisian dalamnya. 

Ini semua hasil daripada bantuan PTPTN untuk aku melanjutkan pelajaran dalam keadaan yang selesa. Kalu lah PTPTN ni tak ada, di manalah nak cekau duit untuk yuran dan sebagainya.

Kerajaan memang telah membantu aku sebagai mahasiswa untuk meningkatkan pencapaian dalam hidup seperti yang aku lakukan sekarang ini. 

Mahasiswa, jangan lupa pada jasa mereka yang membantu kita untuk meneruskan kehidupan untuk mencapai sesuatu yang di ingini. Jangan jadi seperti KACANG LUPAKAN KULIT. 


No comments: