BUDDIES

Wednesday, December 8, 2010

AKTA 555 - DEMONSTRASI MAHASISWA



SALAM GENERASI PENUNTUT ILMU, 


DEMONSTRASI TARIF AIR NAIK, MEREKA TERUS DAPAT AIR.


Demonstrasi bantahan kenaikan tarif air di Selangor baru - baru ini hebat diperkatakan. Ibarat kekecohan di Thailand apabila pihak yang membuat bantahan beramai-ramai memakai baju merah. kekecohan ini berlaku pada hari Jumaat yang mulia. 


Yang menghairankan, PAS mengucapkan tahniah kepada golongan mahasiswa/i yang turun padang bersama-sama membuat demonstrasi jalanan itu. Tidakkah kita sedar, sebenarnya, POLITIK PAS MAHUPUN Pakatan Rakyat, telah menganggu mahasiswa/i negara. Dulu, PR marahkan kerajaan kerana menggunakan Mahasiswa/i untuk kepentingan politik kerajaan....


Namun kali ini, POLITIK PR makin menjadi-jadi apabila menghalalkan cara mereka menggunakan mahasiswa dalam demonstrasi jalanan murahan ini. PR tidak memikirkan mengenai masa depan mahasiswa/i ini kerana, mereka hanya mahukan kuasa.


inilah fahaman PR yang merosakkan pemikiran mahasiswa/i negara. PR lah puncanya dan PAS pula menghalalkan nya.


Tidak kah mahasiswa/i tahu, bahawa AKTA 555 melarang mereka terjebak dalam sebarang demonstrasi politik ???? 


Tidakkah politik Pakatan Rakyat sedar, mereka telah menghasut mahasiswa/i untuk melakukan kesalahan negara ???


Pemikiran mahasiswa/i yang mula rosak apabila PR menggunakan mereka perlu dipandang serius kerana, fokus mahasiswa adalah untuk menimba ilmu dan hanya bermain dalam politik kampus sahaja, bukan menceburkan diri dalam demonstrasi politik seperti itu. 


ANAK-ANAK KECIL DIBAWA SERTAI AKTIVITI MEROSAKKAN MINDA


Lebih menyedihkan lagi apabila, ada ibu bapa yang tidak bertanggungjawab sanggup membawa anak kecil dan ada juga anak yang cacat (OKU) dalam demonstrasi berkenaan. Jangan mencemarkan masa muda anak2 kecil itu yang tidak mengerti apa-apa. Sebagai ibu bapa, sepatutnya memberikan contoh yang baik, bukan mengikuti contoh yang tak sewajarnya berlaku. 


Oleh itu, sebagai mahasiswa/i negara, fokus dan matlamat kita perlu istiqamah dalam menjamin kualiti generasi  muda akan datang.



No comments: