BUDDIES

Friday, October 8, 2010

MELAYU ISLAM MAKIN RUNTUH KERANA PAS



Salam sejahtera, salam perpaduan, salam 1 malaysia


saban hari, tika aku meloloskan diri untuk intai-intai laman sosial sementelah menelaah buku-buku, aku pelik dan hairan....kerana, anak-anak muda melayu islam kita ini makin runtuh moralnya. rata-ratanya yang datangnya dari PR.


tapi, tak jadi perkara besar sebab memang telah diketahui, sapa2 yang menjadi PEMBANGKANG, memang kejenya MEMBANGKANG sahaja... kerana itu, sifat utuk membangkang itu diluahkan dengan cara menuduh tak tentu pasal, memaki hamun orang, mendustakan yang benar dan memalsukan yang salah. ini lah mereka.


Bagi aku, dalam gelanggang perdebatan ini yang ada pihak kerajaan dan pihak pembangkang, fakta2 perlu jelas dan ada untuk meyakinkan orang ramai.. TETAPI, selalunya yang berlaku daripada pihak pembangkang ini adalah...MAKI HAMUN DAN TUDUHAN MELULU DAN MEMBABI BUTA. 






Bilamana di ajak untuk berdebat secara akademik dan matang, mereka lebih suke bersikap untuk main2. main2kan AGAMA, main2kan AYAT QURAN, main2kan SENTIMEN SENSITIF.... memaki saudara seagama sendiri, menuduh saudara agama sendiri itu kafir yang lebih teruk dari kafir... INIKAH GENERASI YANG PAS BAWA UNTUK MENEGAKKAN AGAMA TETAPI RUNTUH AKHLAK DAN ADABNYA????


mereka yang menjadi PENGACAU adalah mereka yang KOSONG INTELEKNYA kerana bila berhujah, hanya tahu maki dan merepek yang bukan2. Mereka merasakan mereka itu DIJAMIN SYURGA bila dalam landasan PAS yang DIKATAKAN PARTI AGAMA ALLAH itu. tapi, adakah parti itu lupa bahawa PERBUATAN MAKI DAN TUDUH ITU DILARANG APATAH LAGI SESAMA ISLAM KITA ????? 




MUDAH MENJATUHKAN HUKUM .
 LAYAKKAH MEREKA ?
Antara perkara TERBESAR tuduhan yang dilemparkan adalah, "siapa2 yang undi UMNO akan masuk neraka, tapi kalu undi PAS akan masuk syurga". dikatakan, kalu undi UMNO ibarat bersekongkol dengan pesalah jenayah agama yang membenarkan maksiat berlaku.... TETAPI...PERSOALAN YANG BESAR DISINI, PAS yang bersekongkol dengan DAP, yang kononnya memuliakan agama ISLAM demi kepentingan mereka itu, adakah tidak tergolong dengan orang2 pesalah jenayah agama ????? adakah di Penang telah terhapus maksiat ???? adakah di kelantan maksiat tidak berlaku ???? adakah kerajaan membiarkan maksiat berleluasa ???? 
adakah tiada pemantauan kegiatan maksiat dilakukan kerajaan ???? 
fikirkan sewarasnya.


orang2 PAS yang berusaha untuk mencari Nas dan Hadis menyokong DAP melakukan kejahatannya yang terselindung disebalik tirai kebaikan yang dilemparkan. KEBAIKKAN ???? kebaikkan yang menyerahkan duit kepada orang islam dengan harapan orang islam akan merasakan DAP ini MULIA???    dan DAP mengharapkan undi dari mereka pada PRU akan datang ???? ini yang dikatakan kebaikkan ???? kebaikkan ini yang mereka katakan tidak rasuah.... TETAPI KEBAIKAN INI YANG ADA DIJALANKAN OLEH JENTERA DS NAJIB, diherdik dan dtuduh melakukan rasuah....   


 APA BUTA MATA KER ORANG2 PAS INI DALAM MENILAI SESUATU ?????   DAP yang orang2 pas puji itu sama sahaja dengan orang2 UMNO yang pas benci. tapi, sanggup orang melayu islam kita bergaduh sesama kita dan membiarkan DAP itu berkuasa.


MALU DAN TERHINA RASA APABILA MELAYU ISLAM BERGADUH SESAMA SENDIRI WALHAL SEBENARNYA MELAYU ISLAM SENDIRI TELAH MENJADI MANGSA PERMAINAN DAP LAKNATULLAH.


BONEKA SERBA BOLEH UNTUK PERMAINAN DAP LAKNATULLAH

2 comments:

Anonymous said...

Mmg kekuatn pas (parti ajaran sesat) adalh menyesatkan org ramai.

Maslahnya org melayu jer yg dipilih utk disesatkan.

kerajaan habis berbillon ringgit majukan felda...utk naik taraf umat islam tapi pas masuk kesana suburkan kebencian.

mmg pas mengembgkan ajaran sesat utk orng melayu islam.

Unknown said...

kerjasama pas dengan dap utk lemahkan kuasa politik melayu semakin berjaya.

kaehilangan kuasa 2/3 di parlimen menyebabkan umat islam akan menghadapi kesukaran mengembangkan agama islam dan meninggikan taraf hidup umat.

pas bangga dapat melakukan perkara ini bersama dap dan pkr.

mereka tak rasa bersalah atau tersilap perhitungan.

semuanya kerana pengaruh utk dapatkan undi dan kuasa walaupun yang untung adalah DAP dan KUUMnya sahaja jika dilihat dari sudut yang lebih jauh.