BUDDIES

Thursday, November 25, 2010

PTPTN : IJAZAH KELAS PERTAMA

salam 1 MALAYSIA, salam mahasiwa dan mahasiswi...


 " PELAJAR IJAZAH KELAS PERTAMA MENDAPAT PELEPASAN DARIPADA MEMBAYAR BALIK PINJAMAN "

RAKYAT DIBERIKAN KESENANGAN UNTUK MENIMBA ILMU.KERAJAAN PRIHATIN TERHADAP MASA DEPAN RAKYAT.
































  


kenyataan di atas sudah cukup menggambarkan kegembiraan pelajar universiti kelas pertama kerana mereka tidak perlu membayar semula pinjaman PTPTN. ianya ibarat satu hadiah kerajaan kepada mereka yang cemerlang dalam pendidikan di kampus masing-masing.




Pelajar berkenaan kenalah datang sendiri ke PTPTN untuk beurusan dengan lebih lanjut. ianya bukan secara automatik dilaksanakan tetapi pelajar perlu untuk update status dengan pihak PTPTN.


menurut ulasan daripada Menteri Pengajian Tinggi :


" Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin berkata, ia melibatkan pembiayaan berjumlah RM59.7 juta. Ia juga sebagai satu penghargaan daripada pihak PTPTN dan Kementerian Pengajian Tinggi terhadap mereka yang telah belajar bersungguh-sungguh dan berdedikasi sepanjang tempoh pengajian masing-masing,"
 
keprihatinan kerajaan kepada pelajar - pelajar Universiti memang terbukti dengan pemansuhan pembayaran semula pinjaman bagi ijazah kelas pertama. sekurang-kurangnya, dapat meringankan beban pelajar terbabit sekaligus menjadikannya satu motivasi untuk pelajar mencapai gred kelas pertama.

sila ke :  
http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?dt=1024&pg=mh_01.htm&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka_Hadapan&y=2009

KEPRIHATINAN NAJIB TUN RAZAK DAN KHALED NORDIN UNTUK PELAJAR UNIVERSITI.    


RAKYAT DIDAHULUKAN
PENCAPAIAN DIUTAMAKAN







No comments: