BUDDIES

Wednesday, February 16, 2011

JANGAN PANDANG-PANDANG...BOLEH PEGANG-PEGANG ?

Salam 1 Malaysia mahasiswa, 


MEMBACA BUDAYA BANGSA


Kita disaran untuk menimba ilmu, banyakkan membaca. Apabila membaca, kita tak mudah ditipu dan tidak mudah dipengaruhi oleh anasir yang tidak sihat. Bacalah selagi mana yang mampu dan janganlah mendengar bulat-bulat daripada apa yang orang perkatakan. Kita boleh menerima pandangan mereka, tapi nak pegang jadi prinsip kita itu, haruslah berhati-hati. janganlah tersilap langkah pula yer...


Isu hudud memang sudah sekian lama dibincangkan, tetapi, masih ramai mahasiswa atau mawas siswa yang tidak puas hati dengan jawapan hudud yang diberikan pro Kerajaan. Masih ramai yang menyalahkan kerajaan dalam aspek ini. Masih ramai yang telah tertipu AKIBAT daripada, kurang membaca dan menganalisis. 


Itulah kelemahan mahasiswa melayu islam yang mudah ditipu kerana malas membaca. Contohi lah orang cina, kecik-kecik lagi dah ajar anak mereka membaca. Di library, pusat buku seperti MPH, Kinokuniya dan sebagainya, banyak anak-anak cina memenuhi ruang. Tak kisahlah genre apa pun, tapi tanamkan minat membaca sedari kecil.


Kepada yang buta mengenai hudud yang telah pun diberi mandat di Kelantan, sila lah baca ini daripada PENDITA KAIN SINGKAT :HUDUD DI KELANTAN



1 comment:

Anonymous said...

sy antra glgn mahasiswa,dan mmg ketara sekrg ni, rmai dikalanngn mahasiswa menolak kerajaan,mereka menolak kerajaan dan rmai yg mmlh pas. kadg2 mereka mcm xsdr, konon nya dgn myokng pas bererti ilmu agma mereka tgi. semua yg pas buat mreka kata baek. tlalu taksub. mereka kata pas mmprjuangkn islam. tapi yg tjadi kni,pas sndri mmch belahkn umat islam.