BUDDIES

Thursday, February 17, 2011

MAHASISWA PAS MACAM ZOMBI ???

Salam 1 Malaysia,


Fuhhh, keadaan semakin tegang bilamana, pada pertengahan semester lah, pelbagai benda nak buat, assingment tetiba, presentation dan mid sem exam. Memang beruban rambut sebab belajar jer... tapi , nasib baik masih muda. hehehehe....


Saya mendapat satu cerita yang berlaku dalam kampus, di salah sebuah Universiti tempatan di area bangi sana. Kawan saya, bernama, Fozi ada hot story beb !!! Kat U tu, ada sekumpulan pelajar yang membawa seramai mungkin pelajar lain untuk menyokong pembangkang !!!!! Biasanya, geng Pembangkang ini akan rekrut geng pembangkang di kalangan pelajar junior. yelah, pelajar junior ni kan masih mentah. Kurang ajar betul geng pembangkang ni !!!!


MAHASISWA EKTREMIS PAS


Maka, kawan Fozi ni pun join la pembangkang. Ada jugak pergi berdemo, pergi berkempen dari rumah ke rumah atas tiket PELAJAR !!! Yelah, pelajar ni kan disanjung tinggi oleh orang kampung. Orang bijak pandai. Jadi, orang kampung mudah percaya kata dorang kot. Memang kawan Fozi ni ada buat "amal kebajikan" la tuuuu.... Tuihhh  


Nak dijadikan cerita, lama-kelamaan, kawan Fozi ni rasa macam something wrong somewhere dengan apa yang telah dilakukan ini. Kawan Fozi ni mendapat celik akal bahawa apa yang diperkatakan PAS ini, tidak betul dan sengaja di api-apikan utk menyeru rakyat benci kepada kerajaan. So, kawan Fozi ni pun berhasrat undur diri la..... Pa tunggu lagi beb !!!


So, geng pembangkang ini, ape lagi la... siap ugut kawan Fozi lagi tu. geng pembangkang ni kata " kalau kau keluar daripada geng ini, kitaorang akan pulaukan kau !!!". Tapi, kawan Fozi ni dah bulatkan hati utk tidak sertai mereka. So, kawan Fozi ni pun resign la. Dan mereka pun pulaukan kawan Fozi ni.


Kawan Fozi ni, tak terasa kecik hati pun sbb dia tahu mana benar mana salah. Yelah, bila dah join pembangkang, orang yg ada otak jer mampu berfikir logik tentang apa yg dikatakan pembangkang. PAS ini mengajak orang untuk taksub kepada parti dan taat kepada nik aziz. Nik Aziz pula siap kata, UMNO ni kuburnya sempit !!! Kita boleh lakukan apa sahaja untuk menentang UMNO. Marah ar kawan Fozi ni, sebab, takkan sampai tahap bunuh pun dibolehkan ??? Nak gi kenduri orang umno pun tak boleh !!!! Sanggup nik aziz ni memtuskan ukhwah sesama islam !! Ini cukup bertentangan dengan value kawan si Fozi ni.


Mahasiswa sekalian,
fikirlah, natijahnya menyokong PAS ni. Kerana parti, mereka sanggup memutuskan ikatan saudara islam !!!! Apa hukumnya memutuskan tali persaudaraan ???? Adakah PAS tidak selitkan hukum ini dalam ceramahnya sedangkan hal ini antara yang paling utama ??? Bukan kah ukhawah sesama Islam itu sangat dituntut dalam Islam ?? Kita diseru untuk menjalinkan ukhwah sesama islam, menjalinkan persaudaraan, berbaik-baik,menghormati jiran dan banyak lagi mengenai aspek sosial sesama islam dan sesama orang lain. Bukankah ada hukum apabila tidak bertegur sapa selama 3 hari berturut-turut ??? Mana pergi ceramah agama PAS ??? PAS hanya beri ceramah politik, tapi, bukan ceramah Islam. Inilah yang silapnya PAS ini.


Kerana PAS menjadikan Sekolah Agama itu markas membenci PAS, tidak salah kerajaan campur tangan untuk menggantikannya yang lebih baik dan bukan bersifat indoktrin. PAS lah perosak akal fikiran kanak-kanak. PAS tidak bertangunggjawab terhadap masa depan anak melayu islam yang hanya di ajar membenci kerajaan. Kenapa mereka mendapat deraan sedemikian ?? Bukankah sebagai orang dewasa, perlu memberikan didikan sempurna mengenal dunia dan akhirat, bukan mendengar hal politik. Tidak berasa berdosakah apabila menafikan hak kanak2 itu untuk mendapat pendidikan sempurna ??? Itu tangungjawab mak bapak dan guru terhadap pelajar itu. Salah ajar, maka, tanggung lah akibatnya. Kelak, akan disoal di hari kemudian kerana tidak amanah terhadap apa yang sepatutnya pelajar itu pelajari.


Mahasiswa sekalian, kenapa mahu rosakkan iman dan amal kerana PAS yang semakin bingung dan keliru dengan perjuangan mereka ??? perjuangan mereka makin sesat kerana Manderam DAP. Berusahalah untuk kita menyedarkan mahasiswa PAS agar tidak leka dan bersamalah membawa PAS keluar daripada anasir jahat DAP. Wallahualam...

7 comments:

NagaEmas said...

Heh..sebab tu la ramai mahasiswa Melayu dari IPTA kurang menyerlah & ramai menganggur. Blajar kene tanggung pakai duit cukai,tapi sibuk pi kempen politik. Sekolah bertingkat-tingkat. Bangang berlapis-lapis.

Tangga Langit said...

salam Naga Emas,

Cayalah ayat2 terakhir tu. Hehehe...
Pelajar Melayu kita ini tak reti ak bersyukur, bila dapat belajar, dapat pinjaman, marah kat kerajaan. Klu langsung tak dapat pula, salhkan kerajaan jugak. Dorg jer betul, betul sebab otaknya senget. heheheh...

Pokok said...

Ni pun sama macm anjing. Dah tolong tapi gigit balik tangan yang menolong..pokokakar.blogspot.com

Melyuis said...

orang kita kerap sangat macam tu, tak puas hati, nak puas macam mana lagi.

Tangga Langit said...

hang nadim
biasalah, yg buruk tu, semua org nk tgk. trus tak nmpk mana yg baik iaitu tgn yg memberi.

Melyuis,
manusia ni, mana ada puas. ada je yg tak kena, da puaskan ati yg ni,nak lagi dan lagi.... tamak, takreti syukur

Amir Yugi said...

"Blajar kene tanggung pakai duit cukai,tapi sibuk pi kempen politik. Sekolah bertingkat-tingkat. Bangang berlapis-lapis."

Duit cukai tu duit sape? Duit bapak ko jugak kan? Duit Mac D ko jugak kan? Mmg ar ko patut dpt balik sengal.

"Pelajar Melayu kita ini tak reti ak bersyukur, bila dapat belajar, dapat pinjaman, marah kat kerajaan. Klu langsung tak dapat pula, salhkan kerajaan jugak."

Kan namenye pinjaman, berinterest lak tuh. Duit kerajaan bkn duit sesiapa, duit korang jugak a.k.a. rakyat. Apasal lak nk terhutang budi kat sesape lak?

Diaorg berpolitik, lantak ar. Tgk banner kat blakang abang tuh, "mngutuk SAlman Rushdie". OK ar tu, kutuk org murtad. Ke korang lebey suka tgk member mahasiswa2 korang abihkan masa kat Jusco dgn awek2 mereka? Tu korang malas nk bising lak. Double standard.

Ak setuju utk jgn jd extremis tp jgn nafikan hak diaorg berpolitik. Politik akan tentukan kerajaan, kerajaan akan tentukan negara. Tk salah kalo ko berpolitik kalo nk tegakkan pendirian ko dari ko melepak kat pusat karaoke, pg wayang tgk Fast Five, lebih baik ko buat benda yg dapat saham akhirat.

Masuk PAS mmg tk dapat pahala. Cuma dapat kalo dgn asbab PAS, kite syg Islam dan igt Allah. Korup mcm mana pun PAS, korup lg UMNO. Ko igt skit sape yg luluskan bible dalam bahas melayu, google for it.

Dan sebagai tanda terima kasih kerajaan Malaysia kat mahasiswa yg tk berpolitik dan sokong kerajaan, harga gula naik 20 sen sekilo. Tak banyak pun. Tapi nnt ko pg bazaar, beli cengkodok je lar. Raya nnt pun makan cengkodok dgn air suam. Mmg best raye kali ni. SAmpah.

Anonymous said...

otak si yugibodo ni memang dah senget...dah x nampak fatwa2 tok guru amat jelas bertentangan dengan ajaran islam..dah terkeluar dah punn...tok guru kamu tu kerjanya utama nya ialah ahli politik ..they are nothing but ulamak totok dan political animal yang bacul..pas adalah parti hampas..nasihat saya pelihara aqidah sdr agar tidak memnyesal sewaktu di alam kubur kelak..