BUDDIES

Thursday, May 5, 2011

MAHASISWA DISERU SERTAI HARI KEMARAHAN RAKYAT ESOK ?

salam 1 malaysia, 




mahasiswa diseru untuk menjadi tauladan kepada generasi akan datang dengan ilmu akal dan ilmu sahsiahnya. Tetapi, TL pelik sangat dengan sekumpulan mahasiswa ini yang terlalu taksub kepada politik di Malaysia hingga melanggar budaya mahasiswa yang sebenar. 


Apakah mahasiswa tidak rasa malu kerana mencemarkan nama mereka untuk turut serta politik pembangkang untuk adakah tunjuk perasaan ???? Kerap kali TL dengar dan baca, mahasiswa yang melakukan perbuatan begini adalah mahasiswa pembangkang. Kenapa yer ??? TL pelik, adakah mahasiswa pembangkang sudah terlebih tarbiyyah hingga melimpah ruah dengan melakukan perbuatan tidak berfaedah ???


Mahasiswa perlu tahu isu semasa samada ekonomi, moral, sosial mahupun politik. Tapi, mahasiswa ada batasnya dalam melontarkan pendapat mereka. bukan dengan menyertai politik pembangkang yang gila kuasa . Pelik sungguh pada mereka ini.


kerana perangai dan ideologi mahasiswa sebegini yang merosakkan mahasiswa lain. Merosakkan minda generasi muda akan datang., Merosakkan nama baik institusi. Merosakkan peranan mahasiswa dan universiti sebagai GEDUNG ILMU !!!


Mahasiswa diluar sana disarankan untuk tidak turut serta kerana ianya merugikan anda semua. Habuan yang anda dapat adalah dengan melempiaskan nafsu dendam dan amarah, bukan melempiaskan ilmu untuk dilontarkan kepada umum. Matlamat tidak pernah menghalalkan cara yang kotor. Fikirkan... 




HARI KEMARAHAN RAKYAT MENYERU MAHASISWA ?

KUALA LUMPUR: Gabungan Mahasiswa Islam Se-Malaysia (Gamis) menyeru mahasiwa supaya hadir ‘Hari Kemarahan Rakyat’ di Masjid Negara esok bagi menyatakan anak muda menolak politik fitnah dan jijik.
Ketua Penerangan Gamis Pusat, Mohd Yusof Hadhari berkata seluruh mahasiswa wajar untuk turut sertai perhimpunan itu, bagi menyatakan pendirian sebagai anak muda yang menolak sama sekali politik fitnah dan jijik yang kian parah serta menjadi permainan dalam pentas politik negara sekarang ini.
“Saya yakin dan percaya, kehadiran mahasiswa esok akan memberikan mesej yang jelas kepada kerajaan dan juga masyarakat bahawa mahasiswa dan anak muda tegas menolak budaya politik kotor dan inginkan kembalinya nilai-nilai kebaikan dalam berpolitik iaitu kembali kepada politik Islam.
“Oleh itu, saya selaku Ketua Penerangan Gamis menggesa dan menyeru mahasiswa dan anak muda sekitar Lembah Klang terutamanya dan seluruh mahasiswa yang lain bergabung tenaga dan bersama turun menyatakan pendirian kita,” tegasnya.
Menurutnya, isu yang cuba dibawa oleh Datuk Eskay Shazryl Abdullah semasa melafazkan sumpah di Masjid Amru Al-As baru-baru ini termasuk dalam hukum qazaf dan bukannya mubahalah.
"Kerajaan harus terlibat secara langsung bagi menegakkan hukum Islam yang menjadi tuntutan, kerana keengganan untuk melaksanakan hukuman tersebut membawa kepada padah seperti mana yang berlaku sekarang ini,” tegas beliau.
‘Hari Kemarahan Rakyat’ anjuran Gerakan Saf Anti Fitnah (Saf), Angkatan Muda Keadilan dan badan bukan kerajaan (NGO) di Masjid Negara, esok.
Program tersebut akan bermula jam 12 tengah hari dengan mengumpulkan kesemua NGO dan demonstrasi akan bermula selesai solat Jumaat.

2 comments:

Anonymous said...

Mahasiswa belajar sampai habis dulu lah. Mak bapak hantar masuk U untuk belajar, lepas belajar kerja cari duit dan balas jasa mak bapak. Belajar tak seberapa nak main politik konon.....

Anonymous said...

MACAM MACAM ADA, PI BUAT BUANG MASA SAJA LEPAS JUMAAT BALIK RUMAH PEKENA NASI LEPAS TU PI PULAU DUDOK ( TIDOR ) MIMPI BAIK PUNYA, DARIPADA DOK LEPAS PERASAAN MARAH TAK TAHUANHALA , TUHAN PUN TAK SUKA.INI SATU KERJA BODOH.