BUDDIES

Monday, May 23, 2011

MAHFOZ BEAN MAHU BUDAK DAN PELAJAR HANYA LEPAS SRP/SPM JER !!!

Salam 1 Malaysia, 1 Mahasiswa bersatu,




Sudah lama TL tak update story dalam blog ni. TL agak busy sedikit membuat kerja2 kebajikan. sambil tu, TL terjumpa la, satu artikel dalam Harakah ni mengatakan, PAS tidak kisah pelajar terlibat politik.


Hmmm.... TL tak hairan dengan kenyataan ini. Memang inilah kerja PAS. mengindoktrin budak2, pelajar2, dan mahasiswa2 untuk menyokong PAS dan membenci kerajaan. saban hari itulah sajian mereka iaitu, Kerajaan ni zalim lah, murtad lah, kafir lah. 


Ada pelajar yang semakin dewasa memahami, siapa yg zalim, dan siapa yang mengabaikan islam sejati untuk dimartabatkan. UMNO  tidak pula ternampak mengotori Islam dengan adakan demo hari jumaat lah, adakah upacara membawa kafir ke masjid negara la, bersenam aerobik dalam kawasan masjid campur laki perempuanlah.... Seburuk umno pun, UMNO tak kotorkan imej Islam seteruk PAS lakukan...




Mahfoz Omar mengatakan, ada sekolah yang tidak mahu mengambil wakil daripada penyokong PKR untuk merasmikan mesyuarat PIBG. kalau benar ada, silalah buat laporan. jangan main tulis dan kata jer, tapi laporan nya tiada. Kalau camtu, sesiapa pun boleh canangkan perkara yang sama !


Mahfoz Bean ni kata lagi, budak sekarang sudah cerdik, tak macam dulu. cerdik mcm mana tu Mahfoz oii ??? Kalau cerdik hanya taksub sokong satu parti secara totok tanpa dapat menganalisa, itu bukan cerdik, itu kurang cerdik. orang cerdik akan buat analisa dan perbandingan.


Juga, Mahfoz Bean in yang lepasan SPM je, tidak tahu, perkembangan otak dan minda budak, walaupun cerdik, tapi perkembangan nya tidak sampai tahap membuat perbandingan secara serius. Cerdik dan pandai adalah berbeza Mahfoz ! belajarlah Children development dulu sebelum nak cakap budak sekarang itu cerdik hingga tahu hal politik. Agak2 la mahfoz Bean.


Kalau cerdik, masakan masih ada kategori bawah umur ?? Kenapa taknak perjuangkan , had umur bawah umur hanya sekitar 6 tahun ???? Maklum lah, mahfuz kata budak sekarang dah cerdik tahu tentang politik ??!!! 


Apa yang TL nampak, PAS menggunakan budak dan pelajar untuk di indoktrinkan agar menyokong PAS dan membenci kerajaan. kerana itu mereka tidak menghalang pelajar terlibat politik kerana itu lah senjata kotor PAS untuk merosakkan pemikiran anak muda. 


Tambahan pula, pemikiran anak muda yang rosak itu adalah bangsa Melayu rata2nya, dan bangsa Melayu yang akan ketinggalan nanti untuk menguasai ekonomi dan pelbagai sektor lain. Lihat sahaja,mereka yang terlibat dalam demo menentang kerajaan adalah pelajar Melayu. 


Mana pelajar cina dan india ??? Ooo..mereka dibiarkan PAS untuk diberikan didikan pendidikan sempurna untuk mengecapi kejayaan dalam bidang yang diceburi dan anak melayu bakal cemerlang dalam pusat serenti ??? itulah harapan PAS yang tidak memikirkan masa depan anak melayu !!!


Mahasiswa sekalian, 
UMNO BN berusaha meningkatkan kualiti anak muda untuk berjaya dalam pelajaran dan berusaha mendapatkan tempat yang baik di dalam mahupun luar negara. Akan tetapi, PAS mensia2kan akal yang unik ini hanya demi kepentingan politik mereka sahaja. 


Maka, buat apa sokong pemusnah generasi. Bebaliklah kita kepada parti politik yang lebih menjamin masa depan generasi muda agar tidak songsang pemikirannya.

3 comments:

Malaysian Epic said...

mahfuz memang hehe. Harap masyarakat dapat buat analisa sendiri dengan membaca kedua dua belah pihak.

Anonymous said...

Kalau kita kata dia orang bangang dia marah. Cakap pasal ugama no. satu. Nak jahanamkan orang Melayu ke?

Yugimudo said...

Abih tu korang layan benda2 politk ni, boleh ker? Blogging pasal politik xbole, nnt kena AUKU. Ko tk takut ker? Kan terang2 ada perkataan PAS dalam entry ko, tak kan nak ckp blog ni pasal memancing lak kan?