BUDDIES

Tuesday, February 8, 2011

KRISIS MESIR: PELAJAR MALAYSIA DIBIAR KEBULUR ???

salam 1 Malaysia, 


BERSYUKUR SELAMAT TIBA.


Usaha kerajaan untuk membawa pulang pelajar Malaysia berjaya. Semestinya, para ibu bapa berlinangan air mata apabila anak mereka selamat pulang dan terhindar daripada kemelut Mesir ketika ini.


Balik kampung pada cuti semester tempoh hari, ada jiran ini yang tak henti-henti menangis bila melihat berita mengenai krisis mesir. Maklum la, hati Ibu, mudah tersentuh dan sensitif akan keselamatan anaknya. walaupun telah berulang kali dinyatakan mereka selamat, namun, selagi tidak menatap anaknya didepan mata, selama itu air mata ibunya keluar. 


Syukur Alhamdulillah, tangisan gembira pula menyambut anaknya yang selamat ke tanahair. betapa terharu melihat mereka. terima kasih kepada kerajaan yang membantu anak mereka pulang ke tanahair. Kegusaran ibu bapa ini mengenangkan keselamatan anak mereka telah lenyap.


PR = PEROSAK RAKYAT.
TAK NAK PAKATAN RAKYAT !!!


Tapi, PR ini memang dasar parti yang tidak mengutamakan rakyat !!! Ini kerana :


= PR merasakan, bantuan menghantar pulang pelajar kita adalah membazir duit rakyat. Giler PR ni. Apa pula membazir !!! Ini juga untuk rakyat !!!! Pelajar kita ada 11 ribu, dan kalau dibanding kan dengan ibu bapa pada setiap pelajar ini, tidakkah berganda emosi rakyat yang di ambil berat oleh kerajaan ??? Ini juga tanda, kerajaan mendahulukan rakyat. Bukan sekadar memberikan kesenangan kepada rakyat berbentuk fizikal, tetapi juga, berbentuk yang tidak boleh disentuh iaitu EMOSI ibu bapa yang risau anak mereka. Inilah rakyat didahulukan !!!!


= PR hanya tahu mempolitikkan untuk memburukkan kerajaan dan sebenarnya BANYAK MENDERA EMOSI RAKYAT DENGAN FITNAH MENGATAKAN SEBAHAGIAN PELAJAR SAHAJA YANG DISELAMATKAN !!!! Hakikatnya, KESEMUA PELAJAR MALAYSIA SELAMAT DAN TIDAK ADA YANG DITINGGALKAN. Mana bukti PR ini membela nasib rakyat ?????? Sedangan merekalah yang mendera rakyat dengan fitnah mereka yang tidak masuk akal !!!! PR ini takut rakyat nampak kerajaan ini membantu rakyat kerana PR tidak mampu  untuk bantu rakyat, PR ini hanya tahu melemparkan fitnah yang menyusahkan rakyat !!!! PR tidak akan membela rakyat kerana telah terbukti dari semasa ke semasa. Adakah PR ini yang ingin dijadikan kerajaan Malaysia ???? TIDAKKKKKK !!!!! PR HAMPEH!!!


PR ini tidak tahu berterima kasih kepada kerajaan yang membantu pelajar kita di sana. Yang PR tahu hanya melemparkan fitnah. Jika tidak mahu berterima kasih, cukuplah sekadar mendiamkan diri dan menerima kenyataan ini dengan hati terbuka. fikirkan mengenai rakyat,  bukan kuasa politik sahaja, wahai PR hampeh oooiiiii....


apapun, tahniah dan terima kasih kerana misi ini berjaya.



1 comment:

whiteorange said...

Kalau ucap terima kasih, mampos lah PAS, PKR , DAP

credit must go to BN

Mereka tak kan biarkan itu berlaku

3 stooges but DAJJAL too